မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .မဂၤလာပါ.. .

Wednesday, January 4, 2017

ဆရာ နတ္​ႏြယ္ ၏ ျမန္​မာျပည္​​ေျမာက္​ပိုင္​း

#နတ္ႏြယ္  -  #ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း
စာေရးသူ၏ အမွာ
-က-
ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းသည္ ဝတၳဳျဖစ္သည္။ သမုိင္းမဟုတ္။ အတၳဳပၸတၱိမဟုတ္။ဝတၳဳဆိုသည္မွာ စာေရးဆရာ၏ဖန္တီးမႈပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအထက္ပိုင္းရွိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏လူမႈအေဆာက္အအံုျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲမႈကို ဇာတ္ေဆာင္မ်ား၏ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္မႈျဖင့္ ဖန္တီးေဖာ္ျပထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
လူမႈအေဆာက္အအံုတစ္ခုကို ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေစေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊
ေနထိုင္စားေသာက္ပံုမ်ား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာႏွင့္ အယူဝါဒမ်ား၊ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား၊ ယင္း၏ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္ေသာ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲမ်ားကို ဝတၳဳသေဘာျဖင့္ ျပဆိုျခင္းသည္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားကို လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေစျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး စသည္တို႔ကို က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္က ဒိုင္ခံေျပာဆိုသည့္အေနမ်ိဳးျဖင့္ မေဖာ္ျပပဲ ကာယကံရွင္မ်ားျဖစ္ေသာ
ျပည္သူလူထုက ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် တင္ျပေျပာဆိုသည့္ အေနမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ စာေရးဆရာက ဖန္တီးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ဤကား ဝတၳဳ၏ သေဘာပင္။ယင္းေၾကာင့္ လူမႈအေဆာက္အအံုျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲမႈကို ပီျပင္စြာ ေဖာ္ျပလိုေသာဝတၳဳတစ္ပုဒ္တြင္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ား၏ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္မႈမ်ားသည္ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ေပသည္။ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားသည္ ကာလ၊ ေဒသအလိုက္ လူတန္းစား လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္မႈပင္ျဖစ္ရမည္။စာေရးဆရာသည္ ဇာတ္ေဆာင္တစ္ဦးကို ဖန္တီးရာတြင္ အကယ္ရွိေသာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကိုမူတည္၍လည္းေကာင္း၊ လူႏွစ္ဦး သံုးဦးကို ေပါင္းစပ္၍လည္းေကာင္း ဖန္တီးရာသည္။ဇာတ္ေဆာင္မ်ား၏ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္မႈသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အျဖစ္အပ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကာလ၊ ေဒသတစ္ခု၏ အေရးအခင္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သေဘာသကန္ယူထားေသာေၾကာင္းျခင္းရာ တစ္ခုေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ 
-ခ-
ျမန္မာႏုိင္ငံအထက္ပိုင္းရွိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ လူမႈအေဆာက္အအံုျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲမႈကိုပီျပင္စြာ ေဖာ္ျပႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားေသာအခါတြင္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ တကယ္ရွိေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းတြင္
ဇာတ္ေဆာင္မ်ားအျဖစ္ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳရပါသည္။ျမန္မာႏုိင္ငံအထက္ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးတိုက္ပြဲမ်ားကို ေဖာ္ျပေသာအခါ သမိုင္းဝင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သမိုင္းဝင္အေရးအခင္းမ်ားကို ႁခြင္းခ်န္မထားႏုိင္ပဲ ရွိရသည္။ ႁခြင္းခ်န္ခဲ့လွ်င္လည္း ပီျပင္ျခင္း၊ ျပည့္စံုျခင္း ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ယင္းေၾကာင့္
အမတ္ႀကီး ဦးကုလား၊ အမတ္ႀကီး ဦးဖိုးေစာ၊ ဗိုလ္ေရႊထီး၊ ဦးဆိုင္ကြိဳင္း၊ အမတ္ႀကီး ဦးေရႊၾကာ၊ဆမားဒူဝါ၊ ကန္စီဒူဝါ၊ ေနာ္ပြဲဒူဝါ၊ ဖံုကန္ဒူဝါ၊ လြယ္ဆုိင္းဒူဝါ၊ ဝန္းသိုေစာ္ဘြားေလး ဦးေအာင္ျမတ္၊မိုးညႇင္းအမတ္ႀကီး ဦးဖိုးသိန္း၊ ေဘာ္ဆိုင္းဦးေရႊလယ္၊ ခြန္ဆန္၊ မိုးလႈိင္ေစာ္ဘြား ေစာခမ္းလႈိင္၊ မင္းႀကီးေရႊလွံဗိုလ္၊ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ဝန္ ဗိုလ္ျပင္း၊ စစ္ကဲ ေမာင္ထြန္း၊ ဒီပဲယင္း ဗိုင္လွဦး၊ ရွိမ္းမကားဗိုလ္႐ိုင္း စသူတို႔သည္ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ဇာတ္ဆိုင္မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္လာရေတာ့သည္။(၁၈၈၄) ခုႏွစ္ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး မိုးေကာင္းတုိက္ပြဲ၊ (၁၈၈၄) ခုႏွစ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး
မိုးေကာင္းတုိက္ပြဲ၊ မုန္ေနာင္တိုက္ပြဲ၊ မိုးေကာင္းျမစ္႐ိုးလမ္းျဖတ္တိုက္ပြဲ၊ ေညာင္ပင္ကုန္းတုိက္ပြဲ၊
ေဝွ႔ထံုတိုက္ပြဲ၊ ျမစ္ႀကီးနားတိုက္ပြဲ၊ ဆဒံုးတိုက္ပြဲ၊ ေရႊဘိုတိုက္ပြဲ၊ ရွိမ္းမကားတုိက္ပြဲ၊ ဗန္းေမာ္တိုက္ပြဲ၊
ေကာလင္းတိုက္ပြဲ၊ မွန္ကင္းေတာင္တိုက္ပြဲ၊ က်ိဳင္းခြင္တုိက္ပြဲ စသည္တို႔သည္ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းတြင္
ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ အျဖစ္ ပါဝင္လ်က္ ရွိၾကရေတာ့သည္။
သို႔ေသာ္ ယင္း ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ယင္း အေရးအခင္းမ်ားကို ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္တြင္ အက်ံဳးဝင္သေလာက္သာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ထင္ရွားလ်က္ရွိသည္။အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေမွးမွိန္လ်က္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အမည္နာမမွ်ပင္ မပါဝင္ပဲႂကြင္းက်န္ရစ္သည္။ယင္းသို႔ ျဖစ္ရသည္မွာ မည့္သူ႔ကို အဓိက၊ မည္သူ႔ကို သာမညဟု သေဘာထား၍
မဟုတ္ပါ။တမင္ ထိမ္ခ်န္ထားခဲ့ျခင္းမ်ား မဟုတ္ပါ။ယင္းအတူပင္ သမုိင္းဝင္တုိက္ပြဲမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕ကို အေသးစိတ္ေဖာ္ျပ၍ အခ်ိဳ႕ကိုအၾကမ္းဖ်င္းမွ်သာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ယင္းသည္မွာလည္း ဇာတ္လမ္း၏ သေဘာသာျဖစ္ပါသည္။မည္သူက ဦးေဆာင္ေသာ မည္သည့္တိုက္ပြဲကို မထင္ရွားေစလို ဟူေသာ ဆႏၵ မရွိပါ။
ယင္းအျပင္ မိုးေကာင္းအမတ္ႀကီး ဦးေရႊၾကာ၏ အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မေဖာ္ျပလိုပါ။ဦးေရႊၾကာ၏ အမ်ိဳးအႏြယ္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုသည္ တစ္ၿမိဳ႕တည္းေနခဲ့သူမ်ား ျဖစ္သည္။
ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးခင္မင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ႏုိင္ငံေရး အယူအဆခ်င္း မတူညီၾကေစကာမူ ႏုိင္ငံေရး � လု
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာလွ်င္၊ေရႊဘိုၿမိဳ႕ဝန္ ဗိုလ္ျပင္း၊ စစ္ကဲေမာင္ထြန္းႏွင့္ အမတ္ႀကီး ဦးကုလား၊ အမတ္ႀကီး ဦးဖိုးေစာ၊ ဗိုလ္ေရႊထီး၊ၿမိဳ႕အုပ္ ဦးဖိုးျမ၊ ၿမိဳ႕စာေရး ဦးေက်းႏွင့္ ဦးၾကဴးတို႔အေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ အမတ္ႀကီးဦးေရႊၾကာအေၾကာင္းလည္း ထည့္သြင္းေျပာဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
-ဂ-
သမုိင္းဝင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သမိုင္းဝင္ အေရးအခင္းမ်ား၊ သမိုင္းဝင္ ေနရာေဒသမ်ားအေၾကာင္းေရးမည္ဆိုလွ်င္ တတ္ႏုိင္သမွ် စံုေစ့ရမည္၊ တတ္ႏုိင္သမွ် တိက် မွန္ကန္ရေပမည္။
ယင္းသို႔ စံုေစ့တိက်မွန္ကန္ေရးအတြက္ ေထာက္သံုးေထာက္ေပၚတြင္ အေျချပဳခဲ့ပါသည္။ယင္းေထာက္သံုးေထာက္မွာကိုယ္တုိင္ျမင္ေတြ႔ၾကားသိျခင္း၊ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားေရးသားျပဳစုေသာစာအုပ္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ေရးသားျပဳစုေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ေထာက္သံုးေထာက္ရွိရာတြင္ ပထမေထာက္ကို အမ်ားဆံုး အားကိုးအားထားျပဳပါသည္။
ကိုယ္တုိင္ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိျခင္းသည္ အရင္းတုိင္း ရရွိေသာ အခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါး
ေရးသားေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ဆိုသည္မွာ တစ္ဆင့္ခံ ျဖစ္သည္။ ယင္း စာအုပ္စာတမ္းမ်ားတြင္ေရးသားသူတို႔၏ အာေဘာ္ႏွင့္ အေကာက္အယူမ်ား ပါရွိေနတတ္သည္။သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လက္လွမ္းမီသမွ် စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို ရွာေဖြဖတ္႐ႈခဲ့ပါသည္။တိုက္ဆုိင္ညႇိႏိႈင္းခဲ့ပါသည္။ အေထာက္အထား အကိုးအကားျပဳခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းစာအုပ္စာတမ္းမ်ား ေရးသားျပဳစုသူတို႔ကို အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
-ဃ-
ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းအတြက္ အကူအညီေပးခဲ့ေသာ အမတ္ႀကီး ဦးဖိုးေစာ၏သား
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အမတ္ေဟာင္း ဦးဖိုးခ်ံဳ၊ ဗိုလ္ေရႊထီး၏ေျမး ဦးၾကန္၊ မိုးေကာင္းမွ ေက်ာက္ကုန္သည္
ဦးဘေက်ာ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဦးစီးအဖြဲ႔႐ံုးမွ အတြင္းဝန္ကေလး ဦးၫြန္႔သန္း၊ကခ်င္အမ်ိဳးသားဓေလ့က်င့္ထံုး သမိုင္းပံုျပင္ႏွင့္ ျပကၡဒိန္စိစစ္ေရးေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴး အတြင္းဝန္ကေလး ဦးကိုလုဂန္၊ယဥ္ေက်းမႈဌာနခြဲ လက္ေထာက္သုေတသနမွဴး ဦးေခန္နန္း၊ ယဥ္ေက်းမႈဌာနခြ ဲ အထူးအရာရွိ မစၥလုကြီ၊ျပန္ၾကားေရးအရာရွိ မုိက္ကယ္႐ံုး၊ ျပန္ၾကားေရးဌာနမွ ဦးကံၫြန္႔ (ႏုိင္သူ/ကခ်င္) ႏွင့္ ပန္းခ်ီေအာင္စည္၊ျမစ္ႀကီးနားႏွင့္ မိုးေကာင္းရွိ ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟမ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။ �
ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတို႔၏ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ ႐ိုးရာဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား အသင့္အေလ်ာက္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ယင္းသို႔ ေဖာ္ျပေရးသားရာတြင္လည္း
အထက္ပါ ေထာက္သံုးေထာက္ကိုပင္ အားျပဳခဲ့ပါသည္။သို႔တေစလည္း သမုိင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတို႔၏ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္႐ိုးရာဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ေသာ္ လည္းေကာင္း
အခၽြတ္အေခ်ာ္ အေပါက္အက် ရွိသည္ကိုေတြ႔လွ်င္ ေထာက္ျပ ျပင္ဆင္ၾကပါရန္ ေတာင္းပန္ပါသည္။
ဝတၳဳႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ေဆြးေႏြးစရာရွိသမွ် ေဝဖန္စရာရွိသမွ်ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္စင္းစင္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး
ေဆြးေႏြးေဝဖန္ၾကပါရန္ေတာင္းခံပါသည္။
နတ္ႏြယ္
အမွတ္ (၄၈၃)၊ ႏြယ္နီလမ္းသြယ္ (၃)၊
ဃ - ရပ္ကြက္၊ ဥကၠလာပ (ေျမာက္ပိုင္း)၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း
( 4 . 95 MB )  စာမ်က္ႏွာ  -  ၈၈၀
animated-download-sign-and-icon-image-0014
#စာအုပ္​လင္​့ခ္​​ေပါင္​းစုံ page မွရယူပါသည္​။
                     စိုးျမင္​့​ေအာင္​

No comments:

Post a Comment

ထူးအိမ္သင္အမွတ္တရစာအုပ္(၂)အုပ္

ကိုငွက္ (ထူးအိမ္သင္) အမွတ္တရ စာအုပ္ (၂)အုပ္ပါ။ ၁။အဆုံးအစမဲ့မိုးသားထဲသြားရဦးမယ္ (ထူးအိမ္သင္ပုံတူေကာက္ေၾကာင္း) ႏိုင္ေဇာ္ ေဒါင္းရန္&#12...